Alicante

21 april 2022 - Alicante, Spanje

Totaal uitgerust van onze extra rustdag stapten we op onze fiets naar Alicante. Het weer was opgeknapt en met een beetje tegenwind reden we weer, gelukkig soms ook ernaast op een aangelegd fietspad, op de drukke N332. Een route van 48 km waarvan we zeker 15 km dwars door een prachtig natuurgebied fietsen waar we Flamingo’s en Scholeksters zagen in waterplassen (zie video).

Prachtig natuurgebiedFlamingo Scholeksters

Op de hoogte van Santa Pola liggen de zoutmeren, bergen met zout liggen daar opgeslagen.

Zoutopslag

Onderweg nog een espresso en cortado gedronken en genoten van de zon.

Cortado

Al vrij vroeg, rond 13 uur, kwamen we aan bij een afschuwelijk gebouw/flat. Middenin dit enorme grote gebouw zat ons hotel, nou dat beloofd wat, zeiden we. Binnengekomen bij de receptie bleek het hotel 3 etages te hebben en de rest was van particulieren, het was heel mooi binnen. Wat een verrassing. Leuke kamer met uitzicht op tennis velden en de zee. De fietsen konden alleen buiten staan maar dat vonden wij niet zo’n goed idee dus hebben we die mee naar binnen gesmokkeld 😂😂😂 en op onze kamer gestald.

Fietsen op de kamer

Na het inchecken en onze tassen, voor de zoveelste keer, hadden uitgepakt zijn we naar een heel klein café/restaurant gegaan om de eten. Marion nam een zalm en ik een soort van cordon bleu, het was zalig. S’ avonds eten we nog wat yoghurt en gazpacho (koude tomatensoep) spelen een spelletje en bekijken de route voor de volgende dag, goede voorbereiding is het halve werk🧐!

De laatste dagen gaan in en wat is het snel gegaan. Het gaat allemaal prima zowel met onze fietsen als met ons. Het is ook altijd afwachten want we zijn nog nooit met elkaar op pad geweest en dan 3,5 week 24/7 is best lang……maar we hebben erg veel lol en het gaat super goed. En de tijd vliegt voorbij! Nog even goed genieten van dit geweldige avontuur.

Hotel Alhambra

Hotel Albahia

1. Julia Wouters:
    Super leuk!!😘
  2. Frans:
    21 april 2022
    Weer een leuke dag en een mooi verhaal voor ons de achterblijvers …☺️
  3. Paco:
    21 april 2022
    Tja die weg us vervelend, maar die flamingos maken alles goed. Leuke trip! Bar Pinokkio schijnt leuk te zijn. Succes morgen weer👍
  4. Ingrid Hest:
    22 april 2022
    Prachtig zeg die flamingo's in het wild !! Wat een avonturen !! Geweldig !
  5. Trude Noordergraaf:
    22 april 2022
    Ook even een aantal dagen bijgelezen.
    Mooie omgeving, leuke foto´s!
    Nog even genieten!
  6. José:
    22 april 2022
    Leuk hoor dat het zo klikt samen. Veel plezier nog.