Cartagena bezoeken

18 april 2022 - Cartagena, Spanje

Na ons heerlijke ontbijt in het hotel zijn we op pad gegaan om meer te zien van Cartagena. Cartagena is een grote havenstad in de regio Murcia en heeft een Romeinse geschiedenis waar nog veel van terug te zien is. Zo hebben wij het Teatro Romano bezocht, het amfitheater was een van de grootste van het Romeinse Rijk.

Teatro Romana

Om daar te komen hebben we een behoorlijke trap moeten beklimmen. Daar stond ook een museum over het ontstaan van Cartagena, wat we niet hebben bezocht want het was heerlijk weer en er was nog veel te zien.

Zo hebben we de Arena bezocht , gebouwd in 1853, waar het stierenvechten nog werd gehouden tot halverwege de jaren 80.

Arena

En gewandeld langs oude gebouwen en kerken.

Gevel

In Cartagena staan heel veel oude voorgevel van gebouwen in de steigers om te renoveren, klus van jaren schatten wij zo in.
Leuke winkeltjes bezocht en voordat we het wisten was het al weer halverwege de middag en schreeuwden onze voeten om rust. Met bijna 15000 stappen op de teller vonden we het genoeg en zijn we lekker uitgebreid gaan eten. Aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar onze hotelkamer. Daar aangekomen besloten om niks meer te ondernemen. Morgen weer op de fiets dus een rustige avond vinden wij wel gepast. De route voor de aankomende week uitgestippeld en hotels geboekt, check!

Pauw

1. Paco:
    18 april 2022
    Zo dat ziet er mooi uit. Ook nog maar eens een stedentripje naar doen. Nou de laatste loodjes komen in steeds bekender terrein. Buen suerte👍💋🍷
  2. Michael:
    19 april 2022
    Waar een “rustdag” allemaal niet goed voor is, cultuur en historie snuiven. 😊
  3. Tineke en Dick:
    19 april 2022
    Weer prachtige plaatjes, waarvan ik denk dat de originele gebouwen zeker in het echt mooier zijn. Jullie bouwen herinneringen voor het leven. Ga zo door en wederom dank voor het verhaal. 😘
  4. Ria Hendriksen:
    Mooi hoor !