Vrolijk Pasen 🐣

17 april 2022 - Cartagena, Spanje

Vanuit Spanje wensen wij iedereen een gelukkig Pasen toe😘

Na een onrustige nacht, ons hotel lag aan een druk bezocht plein en er bleek een hardcore tent dicht in de buurt te zitten whhheeellppp, vertrokken we richting Cartagena. Een zeer zonnige dag dus veel drinken en fruit meegenomen, check!

We hadden de routes bestudeerd en er waren eigenlijk twee opties. De kortste route ging dwars door de bergen 🫣❌, dat werd hem niet want we merken dat onze lijven wel moe beginnen te raken. Gelukkig nog geen blessures maar wel kleine pijntjes aan onze knietjes. De route die wij namen was een stuk langer maar verzekerd van een vlakke route dus die werd het. Het landschap waar we door fietsten was weer fantastisch.

Botanische tuinen

Geen plastic kassen maar veel veeschuren met varkens (dachten wij aan de geur te ruiken). Veel landbouw en velden vol artisjokken, asperges, amandelboomgaarden, broccoli, ijsbergsla heerlijk om te zien hoe velden vol staan met deze groenten en noten. Jammer dat we geen geur kunnen sturen.

ArtisjokkenAmandel gaarden

Sommige wegen waren behoorlijk onbegaanbaar en het tempo lag dan ook erg laag, zie video. Doordat het ook 28 graden was en geen schaduw moesten we vaak stoppen om even bij te komen, er waren weinig dorpjes waar we konden stoppen. Gelukkig rond 13 uur een klein cafeetje gevonden waar we wat koels hebben gedronken en snel weer verder op de fiets want het was nog ongeveer 1,5 uur fietsen en dan konden we gaan eten en rusten. Uiteindelijk kwamen we om 15.15 uur aan bij ons hotel waar we gelijk op het terras zijn gaan zitten en ons hebben bekomen van een heerlijke maaltijd een een flesje wijn. Rond 17.30 uur moe en voldaan naar onze kamer gegaan om te douchen en om de rest van de avond te relaxen.

Morgen hebben we een rustdag, heel fijn voor ons lijf, en gaan we de toerist uithangen want Cartagena is een prachtige stad vol historie.

Oh ja nog even een update:
Kal verbruik = hoog🤸‍♂️.
Alcoholconsumptie = onder controle 😵‍💫.
Weer = zonnig ☀️.
Totaal gefietste kilometers:850 🚴‍♀️🏆.

Hotel Los Habaneros

Hotel Los Habaneros

1. Frans:
    17 april 2022
    Leuk verhaal en weer een prachtige dag ! Nu lekker genieten en de toerist uithangen …😏💪🥰
  2. Julia Wouters:
    Vrolijk Pasen🤗🐣
  3. Els:
    17 april 2022
    Lekker uitrusten morgen en geniet van cartagena😘
  4. Marion en Sijmen:
    Mooie route en geniet van Caragena morgen 🐣☀️
  5. Michael:
    18 april 2022
    Afwisselend voor ons niet alledaags landschap om doorheen te fietsen, leuk! Geniet van de rustdag.
  6. Giovanna Wouters:
    18 april 2022
    Vrolijk Pasen, en geniet van jullie vrije dag!
  7. Tineke en Dick:
    18 april 2022
    Wat een fietspad. Jullie spieren moeten bijna staalkabels zijn 🤭. Maar volgens mij prachtig, als ik de foto’s moet geloven. Toerist uithangen en wijnen, klinkt geweldig en is zeker weer verdiend. En wederom bedankt voor het mooie verhaal. 🥰
  8. Patty:
    20 april 2022