56 km door Encreuament del Ranxo nationaal bos

9 december 2021 - Valencia, Spanje

Marion:
We gaan een fietstocht maken die volgens Komoot zwaar is.

Komoot hoogteprofielRoute SalumWe gaan het zien, alvast een goede test voor wat ons te wachten staat in Andalusië

Wat een tocht werkelijk prachtig!! We fietsen tussen hoge bergwanden langs riviertjes en watervallen

Parade Natural Penyes Albes

Fietspad was een tijdje van deze stenen  😱 niet mijn beste skills

Natuurgebied

We fietsen een hele tijd rond deze berg, behoorlijk klimmen. 😅Af en toe moesten we even stoppen om op adem te komen en van het uitzicht te genieten.

Toppie

Morgen rust, Inge vertrekt weer naar Nederland😕. We gaan nog even winkelen in Valencia als we daar nog kracht voor hebben😎en dan ✈️

Inge:
In een woord, waanzinnig. Wat een tocht door de bergen, langs watervallen en tussen de schoonheid van dit gebied.
Het is wel leuk want tijdens zo'n fietstocht door de bergen kom je enkele wandelaars tegen die een ons bewonderen dat we door de bergen fietsen. Nu moet ik zeggen, we zien er ook wel sportief uit, sportkleding, helm, goed gepakte stoere fiets. Dus best indrukwekkend om te zien. Zijn we niet maar dat vertellen we niet tegen de wandelaars. We ploeteren en zweten we ons soms een ongeluk maar dat compenseren we met een kopje koffie - die we zelf ook. meenemen in onze thermosflessen- ook dat hebben we geleerd, altijd koffie meenemen tijdens de tocht. Ons lijstje wat we altijd bij moeten hebben wordt bij iedere tocht groter: eten, koffie, water en niet te vergeten een wc rol ;-). Aan het einde van deze fantastische tocht heerlijk een filmpje gekeken met nootjes en een drankje, helemaal voldaan!

nootje en wijntje

1. Paco: