Goed begin is het….

12 april 2022 - San José, Spanje

Nou we begonnen goed door laat wakker te worden, 8:30 uur. Na het ontbijt onze spullen gepakt en naar de garage waar onze fietsen gestald stonden. Helaas was de lift stuk dus via 5 trappen naar de beneden. Om uit de garage te komen moet natuurlijk de garagedeur open maar ook die ging niet open grrrrr. Alle knoppen bij de deur ingedrukt maar geen resultaat. Op mijn goede Spaans aan de reparateur van de lift aangegeven dat de deur niet open ging. ‘Si’, zei hij en rende de trap op naar boven. Vol trots liep ik terug naar Marion die ‘geduldig’ stond te wachten, en vertelde dat de hulptroepen onderweg waren. Helaas na 8 min nog geen open garagedeur. Marion heeft nogmaals iemand aangesproken, die man die de trap naar boven was gerend was nergens meer te bekennen (waarschijnlijk was mijn Spaans toch niet zo duidelijk), Daarna kwam een andere man, deze drukte op werkelijke de enigste knop die wij niet hadden ingedrukt en…sesam open u, de deur ging open🙄. Na een oponthoud van 13 minuten sprongen we op de fiets. ‘S Nachts had het geregend dus de straten waren nog nat en was het rond de 13 graden.
Slechts 5 min gefietst te hebben werd onze route geblokkeerd door een bord met de tekst: route afgesloten, camping 4 km verderop is wel te bereiken. Phhh een andere route zou betekenen door de bergen en daar hadden we nou net geen zin in, dus negeerden wij het verbod en zonder te weten waarom die route was afgesloten fietsen we verder over de stille weg met aan de linker kant hoge rotsachtige bergen en aan de rechter kant de zee. Best wel spannend want mss was de weg wel afgesloten door vallende rotsen, komt nl vaak voor. Na 4 km gefietst te hebben kwamen we bij een bus die dwars op de weg stond, in de bus zat een man met een veiligheidshesje. Wederom op mijn beste Spaans zei ik Almería (was niet echt moeilijk om te zeggen in het Spaans) keek een beetje moedeloos en wees naar de weg die verder was afgesloten. De man brabbelde wat en sprak in zijn portofoon en zei dat als we rechts bleven fietsen we er wel langs konden. Na enkele meters verder te zijn gefietst langen er grote rotsblokken op de weg en hingen een paar mannen aan de rotsen de losse stukken rots los te hakken. Toch wel angstig om daar langs te fietsen.

Werken aan de weg
Verder nog door leuke dorpjes gefietst.Beeld
En door prachtig landschap vol met Aloe Vera planten.AloeVeraAloe Vera
Na 54 km kwamen we aan in San Jose. Een zeer toeristische dorp waar het nu al druk is!

Prachtig landschap

Strand SAN Jose Strand

We verblijven in een leuk hostel. En net een lekkere pasta gegeten bij onze ‘buren’.

Hostel Sol Bahia

Hostal Sol  Bahaia

1. Els:
    12 april 2022
    Mooie route! Gelukkig hadden jullie geen haast :)
    Veel plezier 😘
  2. Paco:
    12 april 2022
    Tja, dat is Spanje: met wat geduld wordt alles opgelost👍 Gelukkig hebben jullie daar ook genoeg van🤣🍷
  3. Julia Wouters:
    13 april 2022
    Klinkt weer super leuk !!!
  4. Marga Spiering:
    Je Spaans gaat met sprongen vooruit! 😀
  5. Frans Wouters:
    13 april 2022
    Goed opgelost dames, en een prachtige omgeving
  6. José:
    13 april 2022
    Mooie route! Vast een leuk dorp San José :)
  7. Patty:
    13 april 2022
    Nou da's wel een avontuurlijk dagje!!!