In de regen of niet………

13 april 2022 - Mojácar, Spanje

Er staat een lange tocht op het programma vandaag, 65 km naar Mojacar. De weerberichten voorspellen regen maar als we starten is het in ieder geval droog. Voor de zekerheid toch maar regenkleding aangedaan.
Het lijkt een vlakke route maar na ongeveer 20 km zien we voor ons de weg flink omhoog gaan en staan we voor de keuze om een andere weg te nemen speciaal voor fietsers. We denken: Oké dan zal deze weg wel niet zo stijgen en besluiten die te nemen. Het blijkt een weg from hell😈 te zijn vol stenen en kuilen en zeer stijl🥵.
Daarna fietsen we weer fijn verder en genieten enorm van de prachtige omgeving want mooi is het.

Mooie omgeving

Langs de route staan allerlei planten in bloei. Echt fijn om in dit seizoen te fietsen.

Bloemen
 Na een lekkere lunch in Carboneras gaan we weer op weg. Nog ongeveer 18 km.
een grote bergkam ligt voor ons en we hopen dat we er omheen kunnen ipv overheen.
Helaas zien we hoog in de verte een weg en blijkt inderdaad onze route te zijn. Deze weg????
We kunnen het😳.💪🏻💪🏻💪🏻

Behoorlijk pittig, zie video, maar boven genieten we van een prachtig uitzichtpunt De La Granatilla.

Flinke klimUitzichtpuntUitzichtDaarna nog een paar kleinere bergen en dan dalen we af naar het strand van Mojacar.Strand MojacarInge op het strand

Hotel El Puntazo

Hotel El Puntazo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans:
    13 april 2022
    Geen berg te hoog of dal te diep voor jullie dames !!💪 Bikkeltjes hoor😘
  2. Ria Hendriksen:
    Knap hoor !
  3. Paco:
    13 april 2022
    Tjonge, lijkt wel een triatlon zo🤣. Maar ziet er ondanks zo’n slechte weg toch heel leuk uit. Goed gedaan👍👏🥂
  4. Ingrid Hest:
    13 april 2022
    Prachtige tocht ! Een hele prestatie die hoge berg !!!
  5. Barry en Fred:
    13 april 2022
    Wat een avontuur. Wij hebben ontzag voor jullie en petje af voor Inge en Marion.
  6. Michael:
    14 april 2022
    Door weer en wind, bergen en diepe dalen, jullie kunnen het! En na het zuur komt altijd weer het zoet.😊
  7. Joke Hellendoorn:
    14 april 2022
    Inderdaad, prachtig landschap. Valt mij op dat jullie ook gedeeltelijk op autowegen fietsen, lijkt mij doodeng. Zijn de beetjes weer in goede conditie? Ik vind jullie wel heel stoer hoor.
  8. Marion Mennes:
    14 april 2022
    Ja idd, maar de automobilisten gaan meestal heel ruim om je heen en we fietsen achter elkaar.
    Met de beentjes gaat het weer goed.
  9. Tineke en Dick:
    14 april 2022
    Ik durf de opmerking “mannenwerk” nooit meer te gebruiken! Superknap dames, en een ongelofelijke mooie rit die jullie maken. 😎💋
  10. Marion Mennes:
    Haha, dank je.