Waarom?

3 april 2022 - Guadahortuna, Spanje

Ja hoor hier is hij eindelijk, jullie zitten zeker al een  tijdje op ons verhaal te wachten……..😉
De dag begon met een heerlijk ontbijt en de zon scheen volop.

Ontbijtje

Onder het toeziend oog van de hoteleigenaar, maakte wij onze fietsen klaar om te vertrekken naar Guadahortuna. Werkte helemaal niet op je zenuwen ….. not.
64 km was de route. Na ongeveer 40 km door de olijfgaarden gaf Googlemaps  linksaf slaan aan dwars door een prachtig natuurgebied.

Olijven

De weg werd slechter en slechter, we gingen steeds verder dat prachtige gebied in. Na uren daar gefietst te hebben bleek dat Google geen bereik had en wij eigenlijk verdwaalde.
We kwamen al die tijd niemand meer tegen en zagen geen huizen meer alleen OLIJFBOMEN EN DENNEN

Toch maar op safe gespeeld en omgedraaid en die helse weg weer teruggefietst. Door modderpoel en kleine riviertjes.

Helaas gleed ik ( Marion) uit met mijn fiets waarna de motor niet meer werkte.

Uiteindelijk kwamen we om 15.00 aan in Jodar, een plaatsje wat niet op onze route lag maar waar we wel uitkwamen.
Daar eerst maar geluncht en fiets weer aan de praat gekregen.

Waarna we onze route weer hebben opgepakt en we nog 40 km moesten fietsen. Veel meer in totaal dan we hadden gepland.

Onze accu had hier ook niet op gerekend en daarom moesten wij bij een soort van wegrestaurant onze accu’s opladen. Onder het genot van een drankje hebben we daar een uurtje gezeten en toen maar weer verder gegaan. De accu’s waren amper opgeladen maar we moesten verder anders zouden we in het donker moeten gaan fietsen. Met gekruiste vingers hebben we onze weg vervolgd.

Het bleek nog een hele flinke klim te zijn naar Guadahortuna en konden we onze accu niet meer naar behoefte gebruiken. Ze waren bijna leeg.
 De laatste 10 km was afzien. Tijd voor foto’s was er niet.

Om iets na achten kwamen we aan in ons Hostel Leyvamar waar we vriendelijk zijn ontvangen.

Lekker gedoucht en daarna een prima diner genoten.

Morgen op weg naar Granada en lekker een dag rust.

2323 kcal

Zonnig weer, gezicht verbrand.

Nog meer olijven
Hostel Leyvamar

Hostel leyvamar

1. Paco:
    3 april 2022
    Zo dat is pittig hoor!!! Lekker slapen en succes morgen👍
  2. Frans:
    Nounou, stelletje bikkels ! Petje. Af hoor
  3. Tineke en Dick:
    4 april 2022
    Dat klinkt heftig. Gelukkig konden jullie dit verhaal nog vertellen. Pak de verdiende rust en blijf sterk en gezond.
  4. Ria Hendriksen:
    4 april 2022
    Rust lekker en goed uit vandaag !
  5. Paco & Pip:
    4 april 2022
    Goed dat jullie veilig aangekomen zijn!
  6. Joke Hellendoorn:
    4 april 2022
    Dat was inderdaad een dagje wel. Met veel hobbels en bobbels toch nog de eindbestemming gehaald.
  7. Trude Noordergraaf:
    5 april 2022
    Heftige tocht!
  8. Patty:
    7 april 2022
    Ik moet nog even wennen aan hoe de blog werkt. Deze blog had ik nog niet gezien en op mijn manier gelezen. Julie gaan lekker hoor……you rock girls! Veel succes!